duminică, 12 martie 2017

Frânturile zilei (VII)

Autonomia Ţinutului Secuiesc. Aşa, si? Păi, ar trebui să aibă autonomie, dacă asta vor. Şi ar trebui ca această autonomie locală reală, nu declarativă, să existe în toate regiunile, nu doar în ţinutul secuiesc.

Nouă ne plac Germania şi Elveţia, dar uităm că în aceste ţări există exact autonomia pe care o cer secuii, în fiecare regiune. Sărim în aer când auzim de centralismul francez, dar exact asta avem, şi e cea mai păguboasă formă de guvernare, pentru că presupune o putere distanţată de popor, nu una aflată în contact cu poporul, ca în cazul autonomiei.

Nu ştiu multe despre ţinutul secuiesc. Ştiu doar că de oricâte ori am trecut pe acolo şi am avut nevoie de indicaţii rutiere, am vorbit româneşte şi etnicii maghiari mi-au răspuns româneşte. Am cunoscut cândva un român din Târgu Secuiesc care era încântat de oamenii pe care-i avea acasa. Oamenii, da? Maghiari, români, oameni.

Restul sunt poveşti de presă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu